Nyheter

Senaste nytt från oss på Qsys
2022-11-22

"Kunden ska känna att vi aldrig ger oss förrän problemet är löst”

Hej Stefan Koutcho, hur hamnade du på Qsys?
Jag är utbildad inom IT med inriktning på mjukvara och IT-infrastruktur. Men sedan kom jag på vift några år och drev bland annat ett eget konsultbolag. Det är härligt att få chansen att hitta tillbaka till min ursprungliga kompetens. Jag såg en annons från Qsys och hade redan hört så mycket gott om företaget och dess ambitioner. Sökte direkt jobbet som supporttekniker och kände att den här resan vill jag vara med på.

Berätta vad du gör på Qsys just nu?
Jag och mina kollegor på supporten hjälper våra kunder att lösa problem som till exempel servar som inte fungerar eller misstänkta buggar i systemen. Kunden ska känna att vi i supporten tar över ansvaret och att vi inte ger oss förrän allt löst. Jag får fantastisk uppbackning av mina nya kollegor – alla hjälps åt för att göra kunderna nöjda.

Är du taggad inför uppgiften och vad är bäst med ditt uppdrag?
Supertaggad! Jag drivs av att sätta höga mål. Här på Qsys får du verkligen chansen att utvecklas tillsammans med det fantastiska teamet där IT-tekniker och logistikexperter jobbar tätt tillsammans och stöttar varandra i alla lägen.

Jobbet som supporttekniken är en bra chans för mig att utforska de olika rollerna på Qsys för att sedan kunna välja en inriktning där min kompetens verkligen kommer till sin rätt. Här vill jag göra karriär och växa i mitt yrkesval!

Vad har du för utbildning och yrkeserfarenhet?
Jag har en kandidatexamen från Tekniska Högskolan i Jönköping från 2017. Min inriktning var nätverk, infrastruktur och cybersäkerhet. Efter skolan har jag bland annat jobbat som IT-konsult i eget konsultbolag. Jag har också arbetat som systemutvecklare och administratör. För ett och ett halvt år sen var jag också med och startade ett café i stan tillsammans med min bror och en vän.

Vilken nytta kommer Qsys kunder att ha av din kompetens?
Våra kunder ska känna att jag direkt tar hand om problemen och vill lösa dem så snabbt det bara går. Jag kommer från en familj som drivit flera restauranger. Här lärde jag mig sedan unga år hur viktigt det är med god service. Omtanke och känslan av att vara i goda händer är grunden i kundupplevelsen.

Vilken är din största utmaning på nya jobbet?
Haha, att jag fortfarande är lite grön på vissa områden. Men jag lär mig snabbt och får varje dag nytta av mina kollegors stora kompetens. Där jag har luckor ser jag till att jobba dubbelt så hårt.

Vem är och vad gör Stefan när han inte jobbar?
Jag är en kille på 30 år som är mycket sportintresserad och glad för att umgås med mina vänner och med familjen. Fotboll är min stora grej, både att titta på och att spela själv. Jag spelar inomhusfotboll (futsal) i Assyriska FC och under utomhussäsongen spelar jag i Norrahammars IK. Jag bor i Jönköping, är förlovad och nästa år blir det bröllop!

Alltid bra tips på lager!

Är namnet på vårt månatliga nyhetsbrev där vi bjuder på tips, råd och trender
som kan skapa mätbar affärsnytta i din verksamhet.
Nyhetsbrev (sidfot)
© Copyright Qsys Sverige AB, All rights reserved.
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram